Ga naar inhoud
Terug naar overzicht

Van de klik naar de aankoop

Uiteindelijk draait een sterke e-mailcampagne maar om 1 ding: het resultaat. Jij als ondernemer wilt conversie zien. Maar pak je het daarvoor wel juist aan? Een tipje van de sluier.

De conversie ratio is kortweg het aantal mensen dat na de klik zich aan een aankoop waagt. Nieuwe klanten dus. Maar wat kan je als goede ondernemer hier verwachten? Een percentage tussen de 1 à 5 procent mag je noteren als een succes. Hoe krijg je dit nog hoger?

Een eerste belangrijke punt om te onthouden is: vraag niet te veel van de klant. Veel ondernemers maken de vergissing ellenlange registratiepagina’s te maken. Voor potentieel geïnteresseerde klanten is dat al meer dan genoeg om af te haken. Hou de drempel zo laag mogelijk. Je wil de conversatie met een potentiële klant op gang brengen.

Overweeg gerichte marketing naar de prospects die doorklikten en zonder aankoop terug vertrokken zijn. Onder andere Facebook biedt hiervoor heel wat mogelijkheden. Bijkomend voordeel: je blijft top of mind. Je kan ook altijd inhaken op een actueel event!

Ten slotte, en dit kan niet genoeg benadrukt worden: test en segmenteer! Stuur niet zomaar dezelfde e-mail naar al je prospects. Het is onwaarschijnlijk dat een 70-jarige gepensioneerde zal reageren op dezelfde info als zijn tiener buurjongen.

Contacteer digiForum voor een topconversie