Ga naar inhoud
Terug naar overzicht

Het belang van de opening

Eén van de belangrijkste cijfers binnen e-mailmarketing is de openingsratio. Heb ook jij je laten verleiden tot te weinig aandacht voor deze bouwsteen tot betere campagnes?

Nee, openingsratio hoog in het vaandel dragen is niet hip en trendy. Integendeel zelfs, we worden om de oren geslagen met redenen waarom de openingsratio overschat wordt

Waar het klopt dat openingsratio niet altijd veel zegt over de uiteindelijke conversie zijn er tal van andere redenen waarom ook jij er best de aandacht bij blijft houden. Zo is elke opening een brand impression, wat essentieel is bij het top of mind blijven. Bovendien laat het meten van de openingsratio je toe te testen. Verstuur naar een klein deel van je doelpubliek vb. een testmailing met diverse onderwerpregels. Zo krijg je meteen een idee wat aanslaat, en vooral wat dat niet doet.

Vermijd dan ook te trappen in al te makkelijke vallen: gebruik de openingsratio als het handig instrument dat het is.

Hulp nodig bij je email-marketing? Neem gerust contact op voor een leerrijke babbel. We geven je ook alvast wat tips mee.